2024-02-08 / BRANDFULL

Narzędzia, które ułatwią Ci research

Chcesz napisać post na firmowego bloga? A może post na social media? Myślisz, piszesz i znów kasujesz, a pomysłów nie przybywa? Posłuż się odpowiednimi narzędziami, które ułatwią Ci szukanie tematów czy wyszukiwanie słów kluczowych. Chcesz je poznać? Zapraszamy do lektury! 

 

Content a strategia marketingowa: po co tworzyć treści?

Znane w branży marketingowej powiedzenie content is king zdecydowanie ma wiele wspólnego z prawdą. Dobrze napisane teksty potrafią napędzić ruch i sprawić, że Twój biznes nabierze rozpędu. Ta strategia marketingowa jest długoterminowa i potrzeba nieco determinacji, samodyscypliny i kreatywności, by przyniosła korzyści, ale jeśli już się pojawią, będą one wymierne. Nie brakuje również głosów o tym, że to najważniejszy element marketingowej komunikacji firmy, a stale rozwijająca się koncepcja TAYA wręcz stawia go na pierwszym miejscu w biznesowej hierarchii.

W dobie clickbaitowych artykułów, w których ciężko dokopać się do treści, czy szerzących się fake newsów, dobrej jakości artykuły są w cenie. Content ma za główne zadanie budowanie świadomości klientów i tworzenie wizerunku eksperta. W przeciwieństwie do agresywnych akcji promocyjnych contentem nie zdobywa się rzeszy nowych klientów, a służy bardziej do budowania zaufania i tzw. wygrzewania leadów (ang. lead nurturing). Polega ono na stałym zwiększaniu zainteresowania potencjalnych nabywców Twoich usług poprzez dostarczanie im wiedzy. Nawiązywanie relacji z potencjalnymi klientami ociepla wizerunek firmy, a pozytywne skojarzenia z firmą często prowadzą do lojalizacji. Zoptymalizowane i napisane zgodnie z zasadami SEO treści, przyczyniają się do wzrostu widoczności strony w wyszukiwarce. A im wyższa pozycja w Google, tym więcej klientów!

Skuszony tymi korzyściami, siadasz do pisania tekstów – na bloga, na social media i może nawet jakiś newsletter. Ale pisanie bez planowania i odpowiedniego researchu nieco mija się z celem. Bo skąd masz wiedzieć, o czym pisać? Czego potrzebują Twoi czytelnicy? Co ich zainteresuje? Na szczęście nie musisz zgadywać, są do tego narzędzia!

 

 

Narzędzia, które ułatwią Ci research

Poszukiwanie tematów artykułów czy postów wcale nie musi być trudne! Wystarczy zajrzeć do kilku narzędzi i inspiracje pojawią się same.

 

Answer the public

Darmowe narzędzie, które pomoże Ci sprawdzić, o co najczęściej pytają ludzie w danej dziedzinie. Wystarczy wpisać hasło, ustawić język i kraj wyszukiwania i korzystać z inspiracji na treści. Narzędzie to jest intuicyjne, a wyniki przedstawione są w formie czytelnej wizualizacji. W wersji bezpłatnej możesz wykonać 3 analizy na dobę.

 

Google Trends

Kolejne darmowe narzędzie, które pomoże Ci sprawdzić, co obecnie jest najczęściej wyszukiwane w Google. Wystarczy, że wpiszesz słowo kluczowe, a narzędzie wskaże Ci obecnie najpopularniejsze tematy w danej dziedzinie. Dzięki Google Trends możesz tworzyć treści zgodnie z sezonowością na rynku.

 

Buzzsumo

To narzędzie oferuje darmowy 30-dniowy okres próbny, który wystarczy do znalezienia mnóstwa tematów! To wystarczający czas do sprawdzenia czy narzędzie spełnia Twoje oczekiwaia i zaspokaja Twoje potrzeby. Zakładka Content Explorer odkryje przed Tobą funkcje, które pomogą Ci wyszukać pomysły na wpis blogowe czy treści na SM.

 

Warto pamiętać, że sama wyszukiwarka Google jest świetnym narzędziem do wyszukiwania fraz i tematów do publikacji. Podpowiada czego szukają inni uzytkownicy, jakie zapytania wpisują, a to przecież najważniejsze przy szukaniu interesujących tematów. To podstawa, o której często zapominamy.

 

 

Narzędzia ułatwiające wyszukiwanie słów kluczowych

Temat wybrany, czas na dobór słów kluczowych! Jak sprawdzić, jakie słowa kluczowe umieścić w artykule? Użyj poniższych narzędzi:

 

Google Keyword Planner

Jest to narzędzie pochodzące bezpośrednio od Google. Umożliwia analizę słów kluczowych pod kątem popularności, konkurencji i przewidywanego ruchu na stronie. Jest szczególnie przydatne w kontekście SEO.

 

SEMrush

SEMrush to kompleksowy program oferujący szereg narzędzi do analizy słów kluczowych. Pomaga śledzić trendy w danej branży, ocenia konkurencję, oraz dostarcza informacji na temat pozycji organicznych i płatnych w wynikach wyszukiwania.

 

Ahrefs

To narzędzie skupia się na analizie linków, ale oferuje także funkcje do badania słów kluczowych. Pomaga w identyfikacji najbardziej opłacalnych fraz, analizie konkurencji i monitorowaniu zmian w rankingu.

 

Ubersuggest

Ubersuggest to kolejne przydatne narzędzie, które dostarcza informacji na temat słów kluczowych, trendów, konkurencji oraz propozycji fraz związanych z danym tematem. Zawężamy się do kluczowego dla nas obszaru zainteresowania i wyciągamy z niego słowa kluczowe.

 

SurferSEO

SurferSEO to zaawansowane narzędzie do optymalizacji treści pod kątem SEO. Pozwala na analizę i dostosowywanie treści na stronie internetowej, uwzględniając słowa kluczowe i konkurencję.

 

 

Twoja strategia marketingowa może wiele zyskać dzięki contentowi. Przygotowywanie treści z tymi narzędziami jest dużo prostsze i skuteczniejsze. Wykorzystanie ich pełnego potencjału może przynieść nie tylko wzrost widoczności w wynikach wyszukiwania, ale również zbudowanie trwałych relacji z użytkownikami poprzez treści dopasowane do ich potrzeb i oczekiwań. Korzystając z narzędzi, nie tylko skracasz czas potrzebny na research, ale także podniesiesz jakość i efektywność swoich działań contentowych.

A Ty? Z jakich narzędzi korzystasz? Które z nich wykorzystujesz w swojej strategii contentowej?

 

Zobacz nasze pozostałe wpisy >