2024-01-12 / BRANDFULL

E-commerce teraz i kiedyś – dlaczego warto przenosić biznes do sieci?

Dostęp do internetu w obecnych czasach to podstawa handlu. Konsumenci coraz chętniej i częściej dokonują zakupów w sieci. To sprawia, że przedsiębiorcy, którzy nie posiadają sklepu internetowego, stają się dla nich coraz mniej widoczni, a duża część z nich odnotowuje znaczne spadki sprzedaży. Jeśli jeszcze zastanawiasz się czy warto przenieść biznes do sieci ułatwimy Ci podjęcie decyzji.

 

E-commerce kiedyś i dziś

Dawniej polscy konsumenci obawiali się zakupów przez e-sklepy i udostępniania danych swojej karty debetowej czy kredytowej. Wraz ze wzrostem środków bezpieczeństwa strach przed zakupami internetowymi powoli zostaje przezwyciężony, a handel e-commerce kwitnie w najlepsze, przynosząc coraz większe zyski. Pandemia pokazała, że bez wychodzenia z domu można kupić nie tylko ubrania czy książki. Dlatego nawet mały, ale wyspecjalizowany sklep internetowy może odnieść sukces. Sekretem jest przestrzeganie odpowiedniej strategii marketingowej i wybór platformy, która będzie służyć przedsiębiorcy i jego klientom.

Obecnie e-commerce nie jest trendem, ale rzeczywistością, która trzyma wszystkie branże na nogach. Każdego roku notuje wzrost, zwiększając jednocześnie swój udział w rynku sprzedaży detalicznej. Dodatkowym motorem napędowym e-commerce staje się wzrost liczby stałych konsumentów online, nowe technologie, takie jak druk 3D czy sztuczna inteligencja. Najbardziej znane platformy internetowe jeszcze bardziej wzmacniają swoją pozycję dzięki ekonomii skali i rozwojowi innowacyjnych usług. Zwycięzcami pozostają Amazon, eBay, Alibaba oraz dominujący gracze krajowi, np. Allegro. Jednak, pomimo olbrzymiej ekspansji wielkich firm w e-commerce, na rynku nadal pozostaje wiele przestrzeni dla mniejszych przedsiębiorców. Jeśli zastanawiasz się nad przeniesieniem swojego biznesu do sieci mamy kilka wskazówek.

 

Dlaczego warto przenosić biznes do sieci?

Niezależnie od tego, czy masz już sklep i chcesz kontynuować handel online, czy też zamierzasz rozpocząć działalność tylko z e-commerce, poniżej przedstawiamy garść faktów, które utwierdzą Cię w przekonaniu, że jest to dobry pomysł. Powodów jest wiele:

  • Codzienna obecność na rynku
  • Satysfakcja klienta
  • Brak obowiązku posiadania fizycznego punktu handlowego
  • Automatyzacja sprzedaży, implementacja inteligentnych procesów i technologii

 

Dostęp przez 24 godziny

Zaletą e-commerce jest to, że zapewnia klientom 24-godzinny dostęp do produktów i usług. Firma może mieć wolne od pracy, ale sklep internetowy nadal przyjmuje klientów i ich zamówienia 24 godziny na dobę. Warto pamiętać, że oprócz dobrze zorganizowanej, łatwej w obsłudze i atrakcyjnej dla użytkownika platformy e-commerce, powinna ona być również w pełni zoptymalizowana pod kątem SEO. Dzięki temu sklep będzie przyjazny dla wyszukiwarek i pozycjonowany pod określone słowa kluczowe. Działania SEO nie są szybkim i łatwym procesem dlatego należy uzbroić się w cierpliwość, ale efekty będą odczuwalne.

 

Satysfakcja konsumenta

Nowoczesny i funkcjonalny sklep internetowy może podnieść poziom obsługi klientów i osób odwiedzających stronę. Ułatwi też użytkownikom znajdowanie szczegółowych informacji o oferowanych produktach lub usługach. Daje również możliwość lepszego poznania firmy i marki za pośrednictwem mediów społecznościowych, które można łatwo umieścić na stronie internetowej swojego sklepu.

 

Oszczędność czasu i pieniędzy

Stworzenie sklepu internetowego jest ekonomicznym rozwiązaniem. Koszty kupna domeny, hostingu i postawienia e-sklepu są znacznie niższe, niż opłacanie powierzchni sklepu stacjonarnego. Istnieje wiele łatwych w obsłudze platform stworzonych przez specjalistów dla intuicyjnego poruszania się w środowisku e-commerce, które nie powinny sprawić problemu nawet osobom nieznającym obecnych technologii.

 

Generowanie statystyk

Platformy e-commerce dają możliwość generowania statystyk dotyczących sprzedaży oraz informacji o konsumentach i newralgicznych punktach, przez które klienci rezygnują z zakupu. Dzięki temu pozwalają kontrolować skuteczność, a tym samym podnosić wydajności sklepu i wprowadzać ulepszenia w celu wdrożenia odpowiedniej strategii promocji biznesu.

 

E-commerce to atrakcyjny sposób na rozpoczęcie działalności i pracę, pozwalający na czerpanie korzyści z internetu oraz zalet ogólnoświatowej cyfryzacji.

Postawienie nowoczesnego, funkcjonalnego i całkowicie spersonalizowanego e-sklepu, który będzie dobrze prezentował Twoje produkty czy usługi, to podstawa dzisiejszej sprzedaży. Jednak nawet najlepsza jakość designu i nowoczesne przyjazne użytkownikowi funkcjonalności nie przyniosą długofalowych korzyści dla Twojego biznesu bez dopracowanej strategii marketingu online. Mając dobrze skonfigurowane narzędzie sprzedaży oraz plan działań dla swojego e-commerce możesz dotrzeć ze swoim produktem bardzo daleko.

 

Zobacz nasze pozostałe wpisy >